Home

vrijdag 8 mei 2015

Knuffeltje

Ha allemaal!

Na een geweldige week Engeland, een weekje school en een weekje vakantie kan ik eindelijk een berichtje schrijven over het knuffeltje waar ik het in het vorige bericht over had! Mijn prachtige neefje Joshua is een paar weken geleden namelijk geboren! Het knuffeltje is al in bezit van hem en vandaag deel ik hem ook met jullie:)

Ik haalde het patroon van deze site. Superleuk!
Het is een blauw inktvisje met heel veel tentakels, superleuk om te maken! Op de site kun je het patroon vinden en er staat een adres bij waarnaar je het inktvisje kunt sturen. Het patroon is namelijk ontwikkeld om inktvisjes te maken die opgestuurd worden naar ziekenhuizen waar de knuffeltjes aan couveusekindjes worden gegeven. Superlief!<3 De tentakels zorgen ervoor dat de kindjes rustiger worden omdat deze doen denken aan de navelstreng. Aaawh:)


Daar ligt de kleine man hoor, met z'n Jasper:)(De naam die mn moeder aan het inktvisje heeft gegeven;D)

Mijn zus is in ieder geval blij met het knuffeltje en het kleurtje staat ook heel leuk bij het babykamertje (hier heb ik geen foto van, sorry!)
2 andere zussen zijn ook helemaal enthousiast en daar moet ik ook een knuffeltje voor haken, waarvan 1 al klaar is. Hij is volgens mij zelfs al weggegeven en ik ben vergeten een foto te maken, dus die kan ik helaas niet laten zien. Het was in ieder geval een wit inktvisje met grijs-zwart-wit gemĂȘleerde tentakels, heel schattig! Het andere inktvisje wordt bruin met grote witte ogen;)
Het knuffeltje is echt niet moeilijk te maken en als je eventjes doorhaakt heb je hem sowieso in een weekje af. Aanrader om te doen en natuurlijk ook om op te sturen naar de stichting! Hoe leuk is het om te weten dat jou knuffeltje gegeven wordt aan een baby'tje (die hem trouwens ook mee naar huis mag nemen) die je niet eens kent maar bij wie het knuffeltje helpt om rustiger te worden! Ik zeg DOEN;D

En ojaa, ik ben heel hard bezig met een mandje, hier alvast een sneak preview;)De volgende keer meer hierover..


Liefs, Caren

2 opmerkingen:

  1. Heel leuk dit inktvisje voor de kleine man! Van harte gefeliciteerd met je neefje!
    Als kleine baby's hun handjes gaan ontdekken is het heel fijn voor ze iets te friemelen te hebben dat herinner ik me nog van toen mijn kinderen klein waren. Met al die tentakels in zo'n mooi fel kleurtje gaat hij daar veel plezier van hebben.
    Mooi ook je mandje in wording.
    Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat lief, dat kleine kereltje met zijn mooie inktvis!
    Ik heb er ook al een aantal gemaakt, zelfs een matrozen-inktvis, maar die was niet voor een baby'tje ;-)
    Het mandje zal goed bij je fotobord passen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen